tisdag 9 december 2014

Uttvärdering Bild.

Planering/skiss
Uppdraget var att göra en serie bild.
Syftet med bilden är att man ska kunna förstå vad bilden handlar om genom inte bara läsa texten utan att se på bilderna också. Bilden ska innehava figurer som skulle ha flera olika ansiktsuttryck. Min bild ska vara rolig och händelserik. De material jag kommer att behöva en blyertspenna, färgkritor, och ett papper.

Halvvägs genom arbetet
Mina figurer är ganska detaljrika. Så jag blev tvungen att rita lika noggrant i varje bild. Det var ganska svårt och tog långt tid. Jag har ändrat en sak. Jag hade tänkt ha filmridåer men jag tog väck dem för att de skulle tagit för mycket plats.

Arbetet är klart och redovisat
Det blev nästan som jag hade tänkt. Mina figurer blev bra och noggrant gjorda. Men min bakgrund blev inte den bästa. Bakgrunden var. De andra förstod budskapet att man inte ska köra för fort. De förstod innehållet bra och de tyckte att serien var rolig. Jag kunde gjort en jämnare bakrund. Mina pratbubblor kunde blivit lite finare. Jag kunde lagt mer tid på att göra pratbubblorna fina. Jag har lärt mig hur man gör serier på rätt sätt. Jag har lärt mig vad närbild, totalbild är och hur man ritar dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar