torsdag 2 oktober 2014

Läslogg

 LÄSLOGG.

Boken jag läser om heter Motståndarna. Det handlar om en tjej som heter Tove och en kille som heter Noel. Båda älskar fotboll och de tror att de båda hejar på samma lag men så är det inte för att i själva verket hejar de på två helt olika lag AIK och Hammarby och de två lagen är stora rivaler.                Vart annat kapitel handlar det om Tove och var annat  handlar det om Noel. 

Personen jag granskar är Tove. Tove bodde i Glasgow i fyra år men sen flyttade hon och hennes familj tillbaka Stockholm. Tove är en fotbolls älskare och hon hejar på AIK. Hon träffar en kille som heter Noel som är lika gammal som henne. Noel gillar fotboll lika mycket som henne och de tror att de hejar på samma lag men egentligen hejar Noel på rivalerna Hammarby.

Jag tror att Tove kommer få reda på att Noel hejar på Hammarby och då tror jag att de kommer bli ovänner. Men sen tror jag att Tove och Noel kommer att på något sätt anpassa  sig till situationen och bli vänner igen.

En sak Tove och Noel kunde ha gjort är att berätta för varan vilket lag de hejade på och då hade de fått veta att de inte stötar samma lag.

Jag tycker att Tove är snäll,envis och sportig. Tove kan vara lite blyg ibland och vet kanske inte alltid vad hon ska säga. Tove tar saker ofta för givet som till exempel att Noel hejar på AIK.  Jag tycker att Tove är lik mig på några sätt att hon är snäll och sportig.


Vida- mycket,långt,stort
I Skåne kan se vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar