torsdag 15 januari 2015

Pappersflygplan

 

 Vad har gått bra?
 Jag gjorde flera sorters plan och några av dem flög ganska bra. Jag blev färdig med ett flygplan som kunde flyga långt så det gick bra.

Vad har ni testat?
Vi har testat flera sorters flygplan för att hitta den modellen som flög bäst. Långa plan, korta plan. Jag har sökt efter pappersflygplan på internet. Vi testade pappersflygplan i två lektioner.

Vad har ni gjort för förändringar?
Samma lektion som jag skulle skriva utvärdering på så gjorde jag ett nytt plan för att mitt gamla flög inte bra. Det nya planet flög längre och var snyggare.

Vilka egenskaper hos planet gör att det flyger längre/långt?
Mitt plan är varken bak eller framtung, den är jämntung så den störtar inte direkt. Den flyger jämt. Mitt flygplan är symmetriskt så det flyger jämt och snyggt. Mitt plan är formad som en pil så det gör så att den flyger extra långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar