fredag 27 mars 2015

De svävande damen

1. För att hon visste att han visste vem hon var men han berättade aldrig för henne.

2. För att hon trodde att hennes barn hade dött, men det hade den inte. Dr Glota hade ljugit för henne.

3. För att clownen Lava tog sitt faderliga ansvar att ta hand Agnes.

4. Hon drack alkohol och kastade knivar.

5. Det är viktigt att man bor hos för att i vilket fall betyder föräldrarna mycket för en. Man vet vem man är. Men man kan inte bo med dem om föräldrarna inte kan ta hand om en.

6. Arv får man från sina föräldrar som t,ex hur man ser ut  och hur man beter sig. Miljön påverkas man av som t,ex hur man bor och hur man blev uppfostrad. Mina föräldrar är ganska lugna och det har jag fått av dem. Där jag bor är det ganska lugnt också så det har påverkat hur jag beter mig. Agnes kommer från ett barnhem och hade bott där hela sitt liv.. Hon levde hela sitt liv utan föräldrarna. Agnes arv av hennes mamma var beteendet som t,ex när Agnes blev sur på dr Glota blev hotfull precis som madam Kirik Cam.

7. Det är viktigt  för mig att veta vem jag egentligen är och vem mina föräldrar är. Man kan bo hos en rik fosterfamilj jag skulle då häldre velat bo hos mina riktiga föräldrar även om de hade varit så fattiga så att de inte kunde ta hand om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar