tisdag 7 april 2015

Redovisning Gipsmask


Färdigt resultat.
Vi fick uppgiften att göra en gipsmask. Vi ska
tillverka maskerna på sina klasskamrater så man ska inte göra sin egen mask. Masken ska man sen målas.

Hur tänker du dig din mask?
Jag tänkte att masken skulle bli snygg. Den ska likna mig i ansiktet. Masken ska vara noggrant målad.

Vilka eventuella tilläg eller påbyggnader ska masken ha?
Masken ska inte ha några påbyggnader. Jag ska
bara måla den. Det är första gången jag gör en
Skiss
 gipsmask så jag vill göra något jag vet att jag kan göra.

Vilka motiv eller  utsmyckningar tänker du dig på din mask?
Masken är målad i färgerna blå, brun och svart.
Den ska vara uppdelade i olika färger.

Blev masken som i skissen? Vad har du ändrat? Vad har du utvecklat/ lagt till?
Jag har inte gjort några  ändringar på masken.
Masken är nästan precis lika dan som skissen.

Vad var överraskande lätt eller svårt i arbetet?
Det var överraskande lätt att måla min mask. Men det var mycket svårare att borra
ögon än vad jag trodde.

Vad hade du gjort annorlunda om du fått göra om hela arbetet?
Jag hade velat göra någon slags påbyggnad på min mask som hår eller något horn t,ex. Den skulle varit lite roligare då. Masken var lättare att göra än vad jag trodde.

Var du nöjd? Värdera ditt eget arbete!
Jag blev nöjd med mitt arbete. Det var första gången jag gjorde gipsmasker så för att vare första gången tyckte jag att det gick bra. Jag tycker att det var ett av mina bättre arbeten så jag är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar