måndag 21 september 2015

Mitt digitala liv

Under en dag använder jag mig av min mobil, dator och tv.

Jag kollar på en hel del videos, nyheter läser jag då och då, spelar spel gör jag några gånger i veckan, söker information gör jag relativt ofta och sen ser jag ibland på filmer.  Själv gör jag varken filmer, blogginlägg (skolblogen inte inräknad), musik eller bilder. Det ända är att jag ibland läger ut bilder men inte mycket mer än så.

Jag tycker att de digitala verktygen oftast är till bra hjälp, för i skolan använder jag datorn till det datorn ska användas till under lektionen. Fast där är hemma kan det vara så att jag ibland blir frestad att göra någonting annat när jag gör mina läxor, men jag brukar alltid få mina läxor gjorda till slut.

I skolan lägger jag väll i snitt tre timmar på datorn, när jag kommer hem ser jag sammanlagt ungefär  2 timmar på TV, 45 minuter kollar jag på mobilen och cirka 2 timmar framför datorn. Allt som allt blir det ungefär 7 timmar och 45 minuter jag läger framför en skärm på en dag. Det låter ganska mycket men sen måste man tänka att tre av timmarna är i skolan och sen går också ungefär 30 minuter på läxor.

Varken jag eller mina föräldrar tycker inte att jag överanvänder mina digitala verktyg eller tvärt om för den delen. De har ingen speciell åsikt om den saken.

Själv skulle jag  inte vilja förändra något speciellt i mitt digitala liv, jag sitter inte bara framför en skärm under en dag utan jag gör andra saker också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar