fredag 4 september 2015

Nyhetsinlägg


Flicka nära att drunkna

En 11-årig ficka var nära att drunkna under gårdagen vid Äppelviken när hon blev påkörd av en motorbåt. Som tur va var det två killar på en kanot där vid händelsen och den ena dök ner och hämtade henne.

Det var vi lunchtid igår fyra flickor lekte i vattnet vid Äppelviken. Rätt som det var kom det en motorbåt i full fart och körde på en en av de fyra flickorna, flickan är i 11-årsåldern. Som tur va var det två killar som paddlade med en kanot där när det inträffade.

-När jag hörde att en av flickorna skrek ett namn förstod jag att något var fel, så jag visste att jag var tvungen att göra något. Jag dök ner direkt för att hämta henne, säger han.

Han fick hjälp med att få upp flickan på land, men hon andades inte så  han  gjorde mun mot mun för att få liv i henne. Så fort som han började fick han liv på henne. Flickans mamma var där när det hände och tog hand om henne.  Inte så långt efteråt kom det ännu en kvinna som sa att hon var en läkare, läkaren hjälpte till med att ta hand om flickan tills hon hade återhämtat sig.

-Det är inget fel med flickan, säger läkaren. Hon hade bara fått en chock men har redan återhämta sig.

Det visade sej att det att det var en kille i 20-årsåldern som körde motorbåten. Han hade kört vårdslöst och när han körde på henne blev han rädd och körde iväg. Polisen har gripit den skyldige och han har erkänt för det han har gjort. Det visade sig att det var inte första gången han har kört vårdslöst. Förra året blev han tagen av polisen för att kört rattfull i sin bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar